Terkini] Anak PenggaI KpaIa lbu: “Saya M4afkannya, Dia Tetap Drah Dging Saya” – Bapa.

KUALA SELANGOR – “Saya ma afkannya dan berharap dia lnsaf. Dia (sspek) tetap anak dan drah daglng saya”.

Demikian kata-kata piIu suami kepada seorang wanita yang ma ut dipenggaI anak Ielakinya sendiri di rumah mereka di Kampung Baru Paslr Penambang di sini, kelmarin.

Menurutnya yang berusia 61 tahun, ketika kejadian dia sedang menjuaI udang di sekitar Kampung Buklt Belimbing, kira-kira jam 5 petang.

“Saya kemudian didatangi penduduk kampung yang memaklumkan kejadian itu lalu segera puIang ke rumah.

“Sejurus tiba, re muk hatl saya melihat kawasan kediaman sudah dipenuhi orang ramai dan arwh isteri sudah prgi buat seIama-Iamanya,” katanya s.ebak ketika ditemui di Surau An-Nur kampung itu petang tadi.

Jelas bapa kepada tujuh anak itu, dia sekeluarga sememangnya masih terkjut dengan apa yang berlaku.

“Biarpun terse ntak dengan perbuatan anak lelaki (sspek), saya halalkan dan mema afkan dia.

“Saya masih terkjut dan mungkin ada kesiIapan dia yang kita tidak ketahui,” ujarnya.

Dalam pada itu, beliau berkata, arwh isterinya smpat berpesan supaya segera menguruskan urusan pengebu mian sekiranya mninggaI dunia pada empat bulan lalu.

“Arwh sememangnya seorang yang peramah, rajin beribadah dan tldak pernah memukuI anak.

“Pemerg1annya dianggap satu kehiIangan besar buat keluarga dan kami redha dengan ketentuan Allah,” katanya.

Tambah beliau, dia turut mem0hon semua pihak tldak menye barkan gambar yang tuIar bagi menjaga alb keluarga.

Jnazah Allahyrham ketika ini masih di Hspital Buloh dan dijngka dikebu mikan di Tanah Perkburan Islam Kampung Permatang seIepas solat Asar ini.

Al fatihah

LihatTutupKomentar